Kaip efektyviai formuoti įpročius?

Video trukmė 3 min. 23 sek. (Žemiau pateikta video įrašo transkripcija.)

4 elementų schema naujiems įpročiams suformuoti

Šiandien pakalbėsime apie tai, kaip formuoti įpročius. Daugelis žmonių žino, kad tai yra nepaprastai sunkus darbas.

Mes esame savo įpročių vergai. Mokslininkų teigimu, 95 procentai veiksmų, minčių, emocijų yra įpročiai – automatinės reakcijos. Jeigu norim ką nors bent truputėlį pakeisti, visas organizmas, sąmonė ir pasąmonė priešinasi.

Koks sprendimas? Ir kiek laiko teks skirti?

Jei Tu manai, kad įpročiui pakeisti reikia daugybės laiko ir pastangų, iš tikrųjų ir gauni tokį rezultatą. O jei mąstai priešingai, įprotį įmanoma suformuoti labai greitai. Aš pasakysiu, kaip tai padaryti tikrai greitai.

Iš esmės įpročius galima formuoti momentaliai – akimirksniu. Tam reikia naudoti principą, vadinamą įpročių bloku. Kas tai yra? Daugelis sako, jog per vieną kartą reikia formuoti tik vieną įprotį. Reikia skirti 21 dieną ir tada galbūt pereiti prie kito įpročio. Bet sutikite, gyvenam per trumpai, kad leistume sau 21 dieną vienam įpročiui.

Verta suprasti, kad įpročiai susidaro iš 4 elementų:

1 ELEMENTAS yra trigeris – paleidžiamasis mechanizmas.

2 ELEMENTAS – pats automatinis veiksmas (įprotis).

3 ELEMENTAS – malonus atpildas už automatinį veiksmą.

4 ELEMENTAS – pakartojimas.

Pasirodo, geriausias būdas suformuoti naują įprotį – prijungti jį prie senųjų. Pavyzdžiui, ryte Jūs valotės dantis. Tai darote visą gyvenimą. Vadinasi, reikia prijungti dar vieną veiksmą. Tarkim, valydamiesi dantis galite atlikti akių gimnastikos pratimus. Arba kartotis vakar išmoktus naujus užsienio kalbos žodžius.

Jei naują įprotį prijungiate prie seno, viskas vyksta labai greitai ir paprastai. Kita puiki žinia: galite sukurti visą įpročių bloką. Pavyzdžiui, valydamiesi dantis pradedate akių gimnastiką, o paskui atliekate keletą kitų naujų veiksmų, kad jie eitų vienas po kito. Už įprotį sau atlyginkite. Tokiu būdu visą bloką integruojate į savo gyvenimą.

Taigi, ko imtis? Susidarykite sąrašą visų naujų įpročių, kuriuos norite suformuoti. Pagalvokite, kokiu eiliškumu vieną su kitu sujungti (geriausia, jei įpročiai neilgi, nesudėtingi). Pamąstykite, prie kokio jau esamo galėtumėt prijungti. Tada per vieną dieną pavyks suformuoti naują grandinėlę. Ir jeigu ją kultivuosite kasdien (o tai nebus sunku), labai greitai suformuosite įprotį naujiems geriems dalykams. To Jums labai linkiu.

Patiko turinys? Būtinai pasidalinkite juo su kitais socialiniuose tinkluose.

P.S labai laukiu Jūsų nuomonių ir komentarų po šiuo įrašu. Sakykite ar tai Jums naudinga? Galbūt turite savo patarimų kurie suveikė Jums ir galite pasidalinti tuo su kitais?

Ačiū, kad domitės mano kuriamu turiniu ir linkiu Jums geros dienos.

Algirdas Karalius

Leave A Response

* Denotes Required Field